lördag, januari 22, 2011

Förberedelser utan kaffe och musik från Norge

  • Anteckningsblock - check!
  • Penna (bläck och blyerts) - check!
  • Inspelningsapparat - check! (jag lovar, radio-Tommy - du ska få tillbaka den snart!)
  • Kamera - check!

Sitter och förbereder mig inför den intervjun jag ska göra med min vän Richard Hill. Vi har styrt upp ett möte på kaffekoppen kl 12:00 nere i byn, för att diskutera och prata om GMU (militär grundutbildning) och lumpen. Det kommer första numret av Attention i Alingsås Tidning handlar om.
Jag och Richard känner varandra sen skoltiden i Sollebrunn. Han gick en klass över mig och vi blev kompisar när jag gick i 8an och han i 9an. När gymnasiet började så blev de tsom det brukar bli, man pratar inte så mycket med varandra. Det bara blir så. Man glider isär, typ.

Tänkte ta en kopp kaffe för att komma igång, eller kanske bli lugn... äh, jag vet inte. Kaffe gör mig samlad och cool. Lite lugn, men ändå fit for fight liksom.
När jag öppnar den lilla burken med kaffepulvret i så ser jag att det endast är några bruna små sandkornliknande pulverrester längst ner på botten.
Suck, får bli en kopp blåbärste istället, så surplar jag i mig massa på Kaffekoppen sedan (det ingår påtår!!).

And by the way...
Här har ni ett skönt musiktips, ända från Norge.
Passar bra såhär på morgonen, tycker jag.
Ane Brun - Humming on of your songs
Klicka på bilden för att höra låten.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: