söndag, januari 16, 2011

Tack!

Klockan är 19:28. Söndagkväll. Jag har precis ätit pannkakor med mamma. Det hela serverades med turkisk youghurt och jordgubbar. Inte helt fel. Jag gjorde dem själv faktiskt. Alldeles själv.
Ja, alldeles själv.
Mamma mår inte så bra. Hon ligger på övervånignen just nu och är jättesjuk. Något konstigt virus har drabbat henne och hon kan knappt gå eller stå. Det är jätteskonstigt. Ingen vanlig förkyldning det här inte. Jag tycker synd om henne. Hoppas bara inte att jag också blir drabbad *peppar peppar*.

Imorgon är det måndag igen. En ny vecka med nya möjligheter. Känns faktsikt ganska skönt att komma tillbaka till vardagen igen. Det är nya tag nu som gäller!

Varje dag tänker jag på mitt liv. Mitt fantastiska, underbara, snygga, roliga och coola liv. Alltså, allt som händer omkring mig. Det är så mycket och så många olika projekt på gång hela tiden, och jag njuter av det. Jag är så glad.
Så tacksam.
Så jävla glad och tacksam.

Attention-gänget på Alingsås Tidning är igång igen. Vi hade möte i onsdags. Tyvärr kunde bara jag och Sara från gänget medverka då Anja var bortrest och Jonatan magsjuk.
Men men, trots att 50% av arbetsstyrkan var borta så gick mötet bra ändå. Vi drack kaffe och diskuterade kommande nummer. Den 28 januari publiceras årets första artikeln. Jag har hand om huvudartikeln. Missa inte det!

I torsdags sände jag Radio JoJo i Radio 88. Live! Det var första gången jag körde live. Lite nervös var jag, men jag tror jag stressade upp mig i onödan. Jag menar, om man hela tiden tänker på att halva Göteborg (okey, inte riktigt - men nästan) sitter och lyssnar på en så blir man stressad och nervös. Inte så rock'n roll, men vatusan...
jag tror, och vet att ju mer jag kör live så kommer jag känna mig mer säker och trygg bakom mixerbordet.
Jag trivs så bra där borta, på Radio 88, trots att det var så sent som i mitten av december som jag började köra där. Alla jag träffat som jobbar där är så fina, snälla och...ja just det, det är ju ürgöteborgare hela bunten, så vad kan egentligen gå fel?

Tidning och radio alltså, det flyter på precis som det ska, och jag är fruktansvärt glad just nu. Jag lever det livet jag vill göra. Jag är så tacksam för allt som händer och sker, och det bara fortsätter hela tiden. Tack.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: