fredag, januari 14, 2011

Impotenta jag och Maria Montazamis vågor

Ibland känner jag mig som Maria Montazami.
Inte bara för att vi båda stryker på tjugotolv lager lypsyl/läppstift på våra läppar flera gånger per dag (jo, det är sant. Jag känner mig faktiskt "bar, naked, rädd och exposed" utan mitt lypsyl). Jag tänker mer språkligt.
Jag menar...
jag vet inte om ni sett att hon medverkar i resebyrån Vings nya reklamfilmer.
Hon pratar så roligt. Det ska låta så fint och idylliskt när hon sitter på stranden och betraktar havet, men på något sätt så blir det liksom...liite fel.
"Tummen upp för att hoppa ner i ett svalkande dopp. Det ger en känsla av...kallt."
"Det här vattnet är fantastiskt. Slutet av...marken."
"Lungt och stilla med vissa vågor som hoppar fram då och då."

Kommer ihåg när jag en gång försökte imponera med mina såkallade ordkunskaper (som det visade sig att jag egentligen inte hade) i min förra blogg.
Jag låg hemma i sängen och hade sjukanmält mig till skolan. Mådde ingé vidare och skrev något i stil med:
"Jag ligger här hemma med mina góa katter. Känner mig seg och impotent..."
Impotent, ja.
Jag hade fått för mig att det betydde trött och kraftlös, men när komentarerna strömmar in på bloggen ang. inlägget blev jag lite fundersam.
"Jaha du, Josefine...", "Jaså, det går ingé vidare med sexlivet?", "Näej men Jossan då!".

Det kom fram till mig senare att impotent betyder något i stil med att man "inte kan ha samlag utan hjälpmedel på grund av en nedsatt förmåga att få erektion".
Hopp hopp... så det kan gå!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: