onsdag, januari 05, 2011

Bröllopsfotografen

Här sitter jag och super ta med sjuttiotolv skedar honung i.
Halsen känns ingé bra alltså. Det gör sådär ont som det brukar bli precis innan
det hela utbryter i en förkyldning. Känns ingé vidare.

Men nåja, det går över. Det gör det. Snart.

Bakom mig står en fotostudio uppriggad.
Eller tja, iallafall alla lampor. Jag har nämligen fått låna med mig studiolampor
hem till lördagen då jag ska agera bröllopsfotograf.

Jojomen, bröllopsfotograf sa jag! Det ska bli riktigt spännande, kul, intressant... men också lite läskigt. Jag är nerövs, men jag har hört att det är bra att vara nervös. Så, då säger vi så.
Jag är nervös - och det är bra!

Vännerna som ska gifta sig heter Ann och Per-Arne. Förutom bröllopsfotograf ska
jag agera DJ och förmodligen konferencier (ja, jag erkänner - jag sökte på google för att hitta rätt stavning) till ett Muikquiz. There's a lot to do, men allt kommer gå kanonbra!


Idag sticker jag och Louise till Göteborg.
Jag ska leta skinnbrallor till Bröllopsfotografs-rollen.
Näej, okey. Kanske inte...eller jo vänta, det klart jag ska. Jag ska ha skinnbrallor och prata värmländska.
Om någon har en svart peruk, eller kanske till och med ett par skinnbrallor över, så kan ni ju maila mig. Okey?

Förutom skinnbralle-letande i vår andra hemstad så blir det en sväng till Stadsbiblioteket.
På kvällen drar vi med systerns pojkvän och går på musikquiz på Henriksberg. Nu ska vi ha skoj och tävla! Det är blodigt allvar. Förra gången vi var med var det tv-seriespecial och vi förlorade ganska rejält. Well well, den här gången blir det andra bullar.

Önska mig lycka till (snälla??) och glöm inte kolla om ni har en peruk eller ett par brallor över.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: