söndag, januari 23, 2011

Soundtrack of my life

Jag skapade ett nytt Spotify-konto för ett litet tag sedan.
På detta kontot gjorde jag utförliga spelningslistor. Spelningslistor som ska passa till mitt humör och mina sinnesstämningar (det heter så va? Jo, det gör det. Bra.) Man har så många känslor. Ibland är man jätteglad och lycklig, men känner ändå för att gråta. Eller... när man har jävlaranamma-feeling och känner sig oövervinnerlig. Åsså när man vill ha som ha inspelade på ett kasettband när man rymmer iväg mitt i somaren på en roadtour och bara skiter i allt med sina allra bästa vänner.
Musik är inte bara lite ljud. Det kan förändra och betyda så mycket för en själv.

Tänkte visa lite hur mina listor se ut...

Spelningslista nr 1.
"Jag ler sådär förnöjt och njutningsfullt samtidigt som jag vill gråta"




Trummor & Orgel - Arcadian Flower



Jimi Hendrix - All Along the Watchtower



Mando Diao - Mr Moon



John Lennon - Mind Games

Hoppas att det passade!
Nu ska jag gå och sova.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: