söndag, januari 16, 2011

Uggla i P4



Nog för att jag sänder radio på Radio 88 Partille Golden Hits med ett gäng kanongóa göteborgare,
men...jag har hittat en annan störtskön radiopratare.
Det är ingen mindre än mannen, myten
Magnus Uggla.

Vi alla känner honom som musiker och hans serier "Vafan är mitt band?" och "Vafan är min revy?" som gick på SVT för något år sedan eller två. Nu tjatar han även i radion!

Jag tycker att alla ska kolla in hans program i P4, varje fredag mellan kl 13:05 och 15:00.
På sin överlägsna stockholmska pratar han om allt, "bajsränder blandat med de senaste mattrederna" som det står på Sveriges Radios hemsida.
Fruktansvärt roligt. Det känns som man känner honom, utan att ens ha träffat honom.

I vintras läste jag hans bok "Jag hade en gång en blogg", en bok där han samlar alla sina blogginlägg han skrev under 2007 och 2008. Tror aldrig att jag har skrattat så mycket av en bok. Hans liknelser, beskrivningar och syn på vardag är så jädrans roligt att läsa om.
Kolla in den boken! Ni kommer tacka mig efteråt.

Jag har mycket att tacka honom för. Mottot, "Allt som jag vill kan jag göra" och "Om man är positiv som fan så går allting bra" kommer från hans låt Vittring, kanonbra låt.
Aldrig hört? Inte lyssnat på den?
Näej men gör det då! Här!
Faen vad bra Magnus är.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: