måndag, maj 24, 2010


"Good Morning little school-girl..."

Den här veckan är det fullt upp med inlämningar, jobb, möten, spelningar, recensioner och hej och hå... men det gör inget - det är bara skoj! Det är ju precis det här jag vill göra, så jag klagar absolut inte.
Asså faen vad bra jag har det... jag är så jäkla glad.

Vi hade sovmorgon till 09:20 imorse. Mamma började jobba tidigt så jag följde med henne ner till byn 06:50 och tog bussen samma tid vidare till Alingsås. Började dagen tidigt med att göra färdigt uppgifter som ska vara inlämnade innan sommarlovet. Bl.a graf, där vi håller på att designa omslag till böcker, skivor och filmer. Väldigt kul uppgift faktiskt.
Jag var inte helt ensam inne i mediahuset, trots att de flesta klasserna hade sovmorgon. Raymond var där som vanligt. Med sig hade han sitt barnbarn.
På media är aaalla välkomna.

Slutade dagen tidigt, en enda lektion. Stannade dock kvar fram till 14: för att redigera bilder och ladda in PS-filmen på en hårddisk. Det gick bra "with a little help from my friends."
15:00 var jag hemma i Sollebrunn igen. Louie bakade bullar och rabarberkakor. Jag själv satt pluggade på det kommande videoprovet vi har på onsdag, samtidigt som jag satt och tjatade om Mustasch och min kommande 18-årsdag. Blablabla...

Idag är det två veckor kvar tills jag fyller 18 år. Det går fort nu. Känns bra. Kanske blir det någon trädgårdsfest. Vi får se vad det blir. Något måste det bli. Tårta åtminstone. Nu ska jag fortsätta plugga lite. Baj baj!



Inga kommentarer: