måndag, maj 10, 2010

Magrare än magrast

Sitter hemma och lyssnar på något mycket mystisk Bob Marley-samling på vinyl. Den är jättekonstig. Helt plötsligt kom någon disco-sent 70tal-låt som låter allt annat än Bob. Mer Bee Gees. Aja, ganska intressant. Inte direkt Easy Skanking med "Excuse me while I light my spliff...".

Vilken meningslös dag det varit idag. Ja, allt har bara varit krångligt och onödigt. Kom till skolan 09:20 eftersom vi hade sovmorgon idag. Vi kollade på film - Romeo och Julia. Helt ok.
Filmen tog slut, lektionen tog slut. Sen var det bara att stressa iväg till matsalen. Den här måndagen skulle nämligen jag och Sara åka till Herrljunga för att träffa Jonatan. Attention på nya uppdrag! Den här gången skulle vi testa på fobiborttagning. Sara skulle försöka bli av med sin spindelfobi och jag med min ormfobi.
Vi tog till oss pastasallad och bröd i matsalen för att därefter rusa vidare till bussen mot terminalen (som vi dessutom höll på att missa. Fick springa med eld i röven över någon annans tomt för att hinna med!).

Tåg mot Herrljunga. Gick fint. Vi var trötta och sega. Småpratade genom hela resan. Tågvärdinnan kom fram. Mitt skolkort gällde och jag fick betala med bankkortet. Efter varje resa under helger och eftermiddagar förvånas jag över att det faktiskt funkar. Jag tror att jag har rejält med minus på det nu efter alla bussresor. Nåja, resan kostade inte så mycket som tur var. 30 spänn vad okey.
Vi träffade Jonatan på stationen. Han berättade den dåliga nyheten att han inte fått tag på killen ang. fobiborttagningen som vi skulle möta. "Svarar inte, klickar mig, upptaget" osv. Så i väntan på att han skulle ringa upp eller visa ett livstecken gick vi omkring i Herrljunga. Det är andra gången jag är där. Solen lyste men det blåste kallt.
Klockan gick. Ingen svarade i telefon. Vi tog en fika för att sysselsätta oss med något. Sen gick vi runt lite till. Lite mer. Och sen...dåh!
Vi skét i't.
Vi gav upp. Vi skiljdes åt och åkte hem.
Faen vad irriterade vi var.
Inte nog med det, det tar inte slut här.
När jag skulle åka hem med tåget från Herrljunga tillbaka till Alingsås, så kommer tågvärdinnan och ska kolla biljetter. Jag tar upp mitt bankkort och hon säger "Ja, det blir 115:-".
Jag stannar upp. Riktar blicken från plånboken och upp mot damen. "...vah?"
"Ja, det blir så när...blablabla..." förklarar hon en stund och jag varken hör eller fattar någonting.
Inte mycket att göra åt. Gav henne kortet och vips blev mitt konto magrare än magrast.
Jag ska flytta till Magra.
(HA-HA-HA!)

Fast... det kändes lite bättre när jag kom hem. Louie hade bakat jordgubbs- och vinbärspaj. Serverat med vaniljsås. Och vips! så var jag inte så mager längre.
Nä, nu drar jag. Jag vill inte begklaga mig över min meningslösa dag. Så, borta är den nu!
Tackar för mig.

Inga kommentarer: