tisdag, maj 11, 2010

Göteborgs Operan

Godmorgon,
jag sitter iordninggjord framför datorn. Klockan är snart 06:15 och jag väntar på min att min havregrynsgröt ska puttra klart på spisen. Havregrynsgröt är nog det godaste som finns. Det är så...åh, man blir så varm och go i magen.

Jag glömde berätta det här igår, men idag är den stora dagen! Idag ska jag åka in till Göteborgs Operan för att göra ett reportage där tillsammans med dekorsnickaren Hannes Hansson. Hannes var tidigare gitarrist i ett utav mina favoritband, nämligen Mustasch. Han hoppade av 2007 och sen dess har vi inte sett honom. Jo, föresten - en gång i en leksaksaffär i Haga. Han hade en fodrad 70tals-jeansjacka, tror jag. Vi träffade dessutom min ena fotolärare Aqua några minuter senare.
Det ska bli fruktansvärt roligt att få träffa honom, och komma in till Göteborgs Operan! Pampigare än såhär blir det inte. Whoho!
Med mig på färden har jag systern. Hon, precis som jag, är ett stort fan Mustasch. Och Hannes, förstås.
Önska oss lycka till!

Inga kommentarer: