fredag, maj 21, 2010

Mustasch

Tjenare tjenare,
klockan är närmare 15:00. Jag lyssnar på Christer i P3 där Mattias Lindeblad är dagens programledare. Inget fel alls. Jag gillar Mattias. Han är väldigt gó. Känns tryggt med honom.
Jag har för mig att jag ringde in till programmet när han var med en gång. Det var Musikprofilen i P3 Christer. Det går ut på att två personer, som i detta fallet var Mattias och någon annan musikjournalist, skulle ta reda på vem jag var, hur jag såg ut och var jag bodde utifrån min musiksmak och hur jag lät i telefonen. Det var skitroligt. Mycket intressant att de prickade rätt i nästan allting. Till och med vart jag bodde, att jag spelade trummor och hur jag såg ut. Riktigt kul!


Jag har precis suttit och skissat på en tankekarte-liknande grej om ett reportaget jag hade tänkt göra på torsdag. Mustasch spelar på Liseberg, Stora Scenen, och som en kul grej ska jag göra ett reportage, dokumentation om dagen. Tror det kan bli ganska kul.
Jag vill ta publikbilder. Skrikande fans. Femhundra hårdrockstecken uppe i luften samtidigt som Ralf Gyllenhammar leker körledare och sjunger "Na-na-na na-na-na nananana nanan..." som sjuttiotolvtusen gånger tidigare. Material till den blivande PS-filmen skadar inte heller.
Bilderna kommer från 2008, 25 juni, då Mustasch spelade på Liseberg. Det var Hannes Hanssons sista spelning med bandet, efter tio år tillsammans. Sen dess har Mustasch aldrig mer varit sig likt...


Magen är stabil. Idag har det faktiskt hållt käft och varit lugn. Eller, käft och käft...det vet jag inte.
Nej, nu glömmer vi det. Det är fredag. Mamma är och jobbar. Hon fick låna med sig min lycko-sten. Hoppas att hon använder den bara...
Nu ska jag gå och baka kakor. Det är ju helg, fredag och imorgon är det kalas hos Olle Ljungström och Cecilia Ekströmer i Gräfsnäs. Det blir trevligt.

Inga kommentarer: