söndag, maj 23, 2010

Trädgårdsparty


Förra gången var det hos Elisabeth. Igårkväll var det Cecilia och Olles tur. Trädgårdsfesterna har hitills fått lyckats väder varje gång. Hoppas på att det fortsätter så.

Olle och Cecilia bjöd på mat, tårta, kaffe och vin. Vi satt utomhus och pratade fotografering och konst samtidigt som vi drack hallonbål. Vi hade det ganska nice. Solen lyste på och alla var på gott humör. Vi hann även med en match i kubb. Jag lyckades göra så att vårat lag förlorade. Vet inte hur egentligen, det var något med att man inte får slå ner alla de där kubbarna på motståndarens sida i en omgång, man var tvungen att få ner kungen samtidigt eller nån sån skit... u-hu...


Framåt kvällen kom min mamma och syster förbi också. Louie hade varit och jobbat i Alingsås.
Vi hade våran musikquiz-väska i bilen. En stor gammal resväska som jag pimpat upp med massa konstiga former och skrivit "Bolla och Rulla" på. Jag hade en intensiv Pugh-period då, så jag bah...skrev nåt.
Iallafall, sprang och hämtade den i bilen. I väskan finns mängder med kassettband med intron på låtar. Alltfrån Sweet, Donovan och Ted Gärdestad till Mustasch och Rammstein. Cecilia och hennes syster Isabella sprang över till grannen och frågade om en bandspelare, och vips! Ta-dah, introtävlingen var på G.
Det hela blev mycket lyckat. Närmare 80 intron spelades upp och det hela var väldigt kul!
Faen vad kul det är med musikquiz. Skétnice!


Vid 22-tiden började solen gå ner och vi satt och spelade instrument och sjöng låtar vi knappt kunde texterna på. Men, tja...det gick ju bra ändå! Vi hade det trevligt.
Nästa Grefsnes Club of Garden Partys får vi se vart det blir... Kanske hos mig? Jag fyller 18 om två veckor. Fett nice, we say.
Puss och kram!

Inga kommentarer: