måndag, maj 03, 2010

"När jag blir 60 vill jag bli som Elisabeth!"




I söndags var det tårtkalas hos Elisabeth. Hon fyllde 60 år och det anordnades en fin fest hemma hos henne och i den stora trädgården. Det blev tårta, mingel tillsammans med massa nya människor och vin under eftermiddagen. Det bjöds dessutom på musik från ett snabbt ihopsatt bluesband bland gästerna. Mycket uppskattat.

Elisabeth är cool. Hon gör precis det hon vill göra. Tovar, syr, påtar i trädgården, ordnar fester, njuter av livet... allt detta trots att hon just nu håller på att behandlas för sin bröstcancer. Det är så mycket grejer i sitt hem och sån stor trädgård med alla möjliga växter. Hon är så fräck. När jag blir 60 vill jag bli som Elisabeth. Jag vill inte börja tova och sy sådär, men jag vill vara lika fri och leva utan några som helst hämningar. Vad finns det som stoppar en? Det är bara att göra!

Nu till något helt annat...
Usch och fy och blä... Jag mår ingé vidare.
Hela dagen har varit så jobbig och illa. Redan imorse började jag känna att det var något som inte riktigt stämde. Jag var trött, fruktansvärt trött. På bussen påväg mot Alingsås började jag få magknip. Det höll i sig och fortsatte hela förmiddagen. Trött, grinig och mycket irriterad. Det hela blev ju inte bättre av att jag var tvungen att göra om en hel hemsida under graflektionen. Men det gick som tur var ganska fort, men just då ville jag bara börja gråta.
Hemma 14:45. Vi hade ingen ström hemma. Köpte pizza. Pizza har jag inte ätit på flera månader. Och det kändes. Det var inte så gott. Jag mår illa.
Imorgon är det inspelning av vår Novellfilm och sedan till Göteborg med Attentionredaktionen. Vi ska på någon sorts fobiborttagning och jag ska vara fotograf under dagen. Önska oss alla lycka till.

Nä, jag orkar inte mer. Nu ska jag vila.





Inga kommentarer: