torsdag, maj 20, 2010

JAG SER LJUSET!

Jag ser ljuset.
Är det...kan det vara...det är verkligen....?!
Ja, SWEDEN ROCK FESTIVAL 2010!


Mitt i all helvetes magknip blir dagen något i världsklass! Asså herregud, jag är jättejätteglad, men jag kan inte få ur mig det live. Jag är liksom lealös. Det rycker lite fånigt i mungipan och det enda jag får ur mig är "Åh, vad kul. Heh...eh...heh." Inombords är det helt...ah, jag vet inte. Konstigt.
En nära vän till min mamma ska ha ett eget affärsstånd under årets upplaga SRF. Hon kommer att sälja band-tshirts och sova i husvagn på festivalen. Hon vill att vi ska följa med, men ingen av oss har biljetter.
Men så...så, så frågade min mamma snällt och försiktigt om jag fick följa med henne och sälja t-shirts, samt göra ett reportage, fotografera och skriva om hela festivalen. Visserligen kommer hon att sälja t-shirts utanför festivalområdet, precis vid entrén - men come on! Det är precis lika mysigt att vara där. Det är fruktansvärt mycket intressanta och roliga folk, mängder med affärsstånd och hela stämningen är...ah, peace, love and rock'n roll. Det kan faen inte bli bättre.
Eller, jo... om jag hittar en festival-biljett så att jag kommer in på området och få se alla band. Aerosmith, Nazareth, Billy Idol... åh herregud. Fy...fy faen.
Aj, min mage.

Inga kommentarer: