fredag, februari 03, 2012

En frukost och lika många listor

Det är fredag och det firar vi med att lyssna på P3's morgonpass och äta frukost ute i köket.



Innan den här fantastiska veckan är slut, och innan vi går in i en ännu bättre sådan, ska jag ha gjort fyra saker...

1. Lära mig hur man stänger av våran kaffekokare. I alla fall veta när den är avstängd och inte avstängd. Shit vad jobbigt det är att byta grejer ibland.
2. Komma på världens bästa låt att önska till morgonpasset och säga "Såhär ska det låta!", varpå det svarar "Ja, det här var ju riktigt jäkla nice asså! Kom hit och jobba som musikläggare hos oss, Josefine!".
3.
Kunna göra något speciellt ljud med munnen som jag blev introducerad av hemma hos Robin för några veckor sedan. Det är liksom...ja, man ska andas in genom näsan och sedan vissel-doa snabbt som bara den med munnen. Lite arapapapa-fågel på julafton, fast mer i en vissling.
Shit asså. Det är jättesvårt.
4. Skrivit världens bästa radiomanus. På torsdag börjar jag sända igen. Tjoho!

Nu ska jag lackera en stol.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: