söndag, februari 05, 2012

Super Mega Play a Game-kväll

Fredagmorgon. Min frukost såg ni i ett tidigare inlägg,
men jag visar den här en gång till.



Utanför fönstret snöade det ganska rejält...



...men det hindrade mig inte från att ta buss och tåg vidare mot Göteborg.



I stan träffade jag Mattias och hans vänner som höll på att spela in ett avsnitt av deras podcast.



När deras program var färdiginspelat tog vi oss vidare mot en födelsedagstv-spelshemmafest borta vid Olskroken. Fred och kärlek i överflöd!



...och tv-spel förstås. Jag spelade en match, men lyckades förlora ganska rejält.
Nåja, jag var glad ändå. Madeleine, Patrik och Fredrick också.



Hej Mattias med små öron!



Robin var där också. Han befann sig i djupa diskussioner med en fin tjej jag inte kommer ihåg namnet på nu.



Fredrick var uppslukad av " the fu... jäv... helv..(¤%&)&#?)&% (&¤ /=?!==??#"-Super Mario".

Som sagt, en tv-spelsmatch för min del. Det var ett jädra bra tag sedan jag spelade kände jag när jag satt med konsolen. Nog hade jag en speciell och nära relation med Mario förr i tiden på 8-bitarsnintendot och Nintendo 64, men det var längesedan. Plötsligt kom The Sims och tog över min värld, sedan Guitar Hero, och Singstar och...
där tog det stopp.

Nåja, trots mina icke-skills i tv-spel så hade jag en fin kväll.
Hoppas ni också hade det!

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: