torsdag, februari 02, 2012

Jaha, vad har du gjort idag då?

Jo, det tänkte jag faktiskt ta och tala om för er alla...



Först av allt startade jag dagen med frukost. Det gamla vanliga, you know.
Några russin, ett eller två tranbär, flera små müslikorn och sedan den där skvätten med mjölk.



Jag lyssnade på musik hela morgonen. Sjöng och dansade lite smått omkring inne på mitt rum samtidigt som jag plockade upp saker jag spritt omkring mig.
Men! Allt det här var ju innan jag fick den brillianta idén att börja elda i papper, skvätta färg och måla med kål. Jag gick in ganska rejält för den där pyssel-grejen.



Det blev en liten tavla. Inte världens konstverk kanske, men nu hänger den inna på mitt rum bland massa andra skapelser.



Sen plockade jag fram massa mini-ramar som vi sparat på oss genom åren. Himla bra med massa grejer överallt när kreativiteten flödar.
Tog fram mitt fotoalbum och började klippa i lite bilder som jag framkallat från Fuji Film. Bilden tillsammans med en av de små mini-ramarna blev med en kedja genom ringen en liten medaljong av något slag.



Spotify var min bästa vän under hela dagen. Världens fränaste "Om man är positvi som fan så går allting bra!"-lista gick på repeat under hela dagen. Vill ni själva lyssna på den, klicka här!



Mitt slutgiltiga projekt för dagen blev två pallar som länge bara stått i varsitt hörn och varit fula. Extreme Makeover, here we go..
Om ni tittar på bilderna ovan och tänker att jag är helt bäng i huvudet som målar direkt på vardagsrumsgolvet - don't you worry 'bout a thing! Vi håller på att göra om här inne nu. Det ser fedefaen ut just nu med massa nedrivna tapeter och fläckigt golv, men jag lovar - snart så. Det kommer bli så jädrans fint här inne. Sen.

Jag var så inne i mitt målande att jag råkade missa tre samtal och lika många sms på min telefon som låg ute i köket. När det ringde för fjärde gången kom mamma springande med telefonen. Jag svarade med klibbiga färghänder och sänkte snabbt Spotify-listan.
Det var en radiokollega som ringde och berätta världens bästaste nyhet! Jädrans vad bra det var. Gosh. I och med detta samtalet vet jag att det här året kommer bli mycket, mycket speciellt...


Sådär ja, mina vänner - det var min torsdag det. I sann pyssel-anda. Jag har en ful, tight toffs mitt på huvudet, en hård och lite för stoor Led Zeppelin-tröja, fläckiga mjukisbyxor och lika fläckiga händer. Men...tja, jag är glad ändå!
Måste nog gå och tvätta mig med en massa lacknafta och diskmedel för att få bort det här. Imorgon vill jag vara fin för då ska jag in till stora staden Göteborg igen.

Vi ses!


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: