lördag, februari 11, 2012

Långfinger @ Rockhouse

I fredags spelade jag skivor på Henriksberg,
men innan jag åkte iväg mot Stigbergstorget tog jag en spårvagn mot Rockhouse.



Det skulle vara livemusik i deras nyöppnade café på andra våningen.



Långfinger släppte den här dagens sin andra platta, och som ett smakprov vad som komma skulle under kvällens releasefest på Musikens Hus spelade de ett gäng nya låtar från senaste plattan.



Nypressade vinyler med riffbaserat tung-gung.



Victor Crusner på bas och sång, samt en lite mer laid-back gitarrist som heter Kalle Lilja.



Trummisen Jesper Pihl i centrum.



The boss, chefen, kvinnan och myten Tess var naturligtvis också där och dokumenterade allt med sin kamera.



Ebbot från The Soundtrack of Our Lives medverkar på Långfingers senaste platta. Han var på plats för att lyssna på bandet, dricka cappuchino och betrakta butiken.



Izabell bjöd på gott kaffe och ett aning stelt och ansträngt leende.



"Bröderna Rockhouse", Martin och Tore Isaksson. Det tog några år ut och in i butiken innan jag förstod att de var två helt olika personer. Från början trodde jag bara att det var en enda person, som kunde teleportera sig väldigt, väldigt snabbt mellan de två våningarna.

"Tack ska ni ha, det gjorde ni bra!"
sen begav jag mig vidare för att ladda inför kvällens spelning på Henriksberg.

Kolla in Långfinger på Spotify.
Låten Deep In the Depths svänger väldans bra.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: