fredag, februari 24, 2012

"OJ! Jag tar ditt nummer!"

Fredag, fredag...



Jag har frusit mest hela dagen idag. Gått med en stor morgonrock och fet halsduk omvirad kring mig. Det är skönt att snön har smält bort, då vet man att det går åt rätt håll i alla fall.



Idag har jag mest packat skivor inför kvällens DJ-set och redigerat massor av bilder.

Under tiden jag plockade och jobbade lyssnade jag på Christer i P3. Precis som varje fredag var det Fredagsflörten, och därefter programpunkten Vad gör du just nu?
Programledaren Morgan upprepade numret några gånger. Tredje gången tog jag min egen lur och ringde in.
Några signaler gick. Jättemånga faktiskt. Alltså lite för många som till slut brukar leda till att "Just nu går det inte att nå den du söker"-tanten kommer, eller att det börjar tuta upptaget.



Men så plockade någon från växeln upp luren. Robert tror jag han hette.
"Jaha ja, så...heh...vad gör du?"
"Jag går runt här på mitt rum och packar ned massa skivor till ikväll då jag ska vara DJ i Göteborg."
"Jaså jaha, är det många skivor?"
"Jo, jag väger sisådär 30 kilo extra varje gång jag åker in mina 5-6 mil till stan."
"OJ! Men duh! Jag tar ditt nummer så ringer jag kanske upp dig snart igen."

Han ringde aldrig upp och jag var heller inte med i programmet,
men det var kul ändå.

Så, snart åker jag iväg. Jag är borta hela helgen. Först hos Anders ute på Toröd, sedan vidare till Mattias. Jag tror på en fin helg med ännu finare människor.
Hoppas ni får en bra helg, det ska jag ha... <3

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: