måndag, februari 13, 2012

Geggia havregryn, russin i bröd och rå fisk

Den här morgonen lyckades jag stänga av mitt alarm i sömnen.
Istället för 07:45 gick jag upp 08:40, men lyckades utan varken stress eller press göra ordning i mig lugn och ro.
Frukosten var till och med serverad när jag kom nedför trappan och in i köket. Havregrynsgröt is the shit.



Lägg märke till att jag har en äggkopp utan ägg och en skåra i gröten.
Äggen kokar alltså fortfarande, och som ett litet barn som gillar att leka med maten hade jag dragit med skeden i gröten innan jag kom på att jag ville ta en bild.
Fint.
Laptopen kom med på ett hörn. Jag höll på att skriva det slutgiltiga på mitt radiomanus.



Jag skulle nämligen in till Partille och sända radio för första gången på två månader.



Adam var min sidekick i dagens program.
"Ta en bild för faen så att jag får äta upp min smörgås"-minen.



Lunch. Glad över att det var russin i brödet då mina där hemma hade tagit slut.
Kaffe på det, sedan var det dags för två timmars radiosändning.



Två timmar senare klev Adam och jag ut ur studion. Kände mig själv lite ringrostig, men det är ändå kul att vara igång med radion. Nästa gång jag sänder blir på torsdag kl 17:00. Lyssna gärna då.

Efter sändningen blev jag hämtad av mamma som hade vägarna förbi Partille. Vi handlade lite och avrundade hela turen i stan med sushi. Nomnom...

Det var min måndag det!
Imorgon är det tisdag och alla hjärtans dag !

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: