måndag, februari 06, 2012

Fotografering och kärleksförklaring

Måndagen blir snart tisdag och jag känner att det är alldeles strax dags för mig att gå och lägga mig.
Idag har jag varit i Göteborg mest hela dagen. Jag har haft en mini-photosession med en musiker i stan som snart ska släppa en singel. Bilderna är tagna och nu återstår bara lite redigering. Jag hoppas han blir nöjd med bilderna.



Till vänster här ovan ser vi honom föresten, Georges hete han. Han var snäll och bjöd på cappuchino.
Till höger är mitt nyinförskaffade anteckningsblock. Har länge funderat på att införskaffat ett litet, fint block att ha med mig som en sorts resedagbok med tanke på hur många timmar varje vecka som går åt till att vänta på bussar, tåg och spårvagnar. Något att skriva ner onödiga men oh så intressanta saker i.
Idag kunde jag t ex skriva ned att jag såg Lennart Jähkel på centralstationen.
Onödigt, men oh så intressant...



I väntan på att mitt tåg mot Alingsås skulle komma så gick jag och köpte en bok som jag länge varit ute efter; Photoshop-recept. En bok från en av medarbetarna på Moderskeppet. Tyckte jag var fin!



Jag tittade i min bok och skrev sedan ner massa viktiga grejer i min kalender, som faktiskt börjar bli sådär full igen som den en gång var med DJ-set, radiosändningar, konserter och fotograferingar. Det känns bra.
Allting som jag vill kan jag göra.
Magnus Uggla, om du läser det här - tack för all jävlar anamma-bra:ig musik du skrivit. You're the shit.

Tackar för mig.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine


Inga kommentarer: