tisdag, februari 07, 2012

Photoshopoholic

Igårkväll satt jag uppe till sena natten och redigerade bilder från fotosessionen jag hade i stan. Forsatte även lite nu under morgonen, men har nu taget en paus för att ägna mig åt...
Photoshop! Whoho!

Jag köpte ju den här fantastiska boken Photoshop-recept igår innan jag åkte till Alingsås. Herregud. Livsfarlig bok. Man fastnar så jädrans lätt och vill lära sig mer, mer och ännu mer. Det finns så många möjligheter med Photoshop.
Självklart, allt går inte på en kvart - men det är inte meningen heller.
Det är en konstform i sig också, att ta sig tid och ha tålamod att sitta och pilla.



Jag valde ut några bilder från mitt arkiv och testade följande...



Svartvitt med en färgtoning



En varm toning och ett soldis



Fejkat Holga med rödstick (den enda jag skippade var den kvadratiska beskärningen).

Läs mer om boken och andra photoshop-recept här!

Nu ska jag slita mig från dator. Göra ordning mig och ladda så smått inför ännu en avfärd mot Göteborg. Ikväll är det Late Night ClubHenriksberg. Kom dit!


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: