onsdag, februari 22, 2012

När en late night-arbetande arbetslös glider på en färgglad räckmacka

Tänkte visa bilder från de två senaste dagarna.
I tisdags, runt 17-tiden, tog jag bussen från Sollebrunn vidare till Alingsås.



Jag hade packat med mig massor av skivor till kvällens DJ-set på Henriksberg och Late Night Club.



Tre band spelade under kvällen, bland andra We Do Not Negotiate With Terrorists.



Jag spelade också, fast skivor då. Den här kvällen blev det av det här och det här.



Ytterliggare två band, Why Are You Wearing That Stupid Mansuit? och Death by Armborst spelade på takterassen. Runt 01-tiden åkte jag med Mattias hem till honom. Jag sov gott den natten. Tydligen sjöng jag en strof i sömnen också. Kul, tyckte jag.



Mitt alarm på telefonen ringde kl 11:00. Jag skulle träffa Louie och pappa på Svenska Mässan runt 13-tiden.
Vi gick upp och åt frukost. Youghurt, förstås.



Får nog försöka be Mattias om lite mer poser i fortsättningen när jag höjer kameran. De allra flesta bilderna jag har laddat upp här på honom visar bara en Wordfeud- eller "Vet inte, jag kan kolla på ming iPhone"-nörd.



Puss och kram, sedan lämnade jag carlanders bakom mig och fortsatte ner mot Svenska Mässan där det var någon slags jobbmässa...



...där alla typ såg ut såhär.



De råder brist på gruvarbetare i Kiruna...



...men Louie och jag var mer intresserade av att jobba som fotografer.



I know the feeling..


Sedan dog vi och våra själar flög upp mot högre höjder.



Närmare bestämt Heaven 23.



Där uppe såg korsvägen mycket trist ut.



Desto finare och färggladare var den räckmackan vi åt.



He-hej, vi firar att vi är arbetslösa!



Tackar pappa för räkmackan och skjutsen till Sollebrun efteråt.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: