tisdag, februari 28, 2012

Göteborgs Tidningen räddade min dag

Måndagmorgon och mitt mobilalarm ringde 09:50. Mattias vred sig besvärande i sängen medan jag stängde av alarmet och gick upp för att göra ordning mig. Jag skulle iväg och sända radio i Partille.
Frukost, puss och kram sedan var jag påväg från Göteborg.



Radiosändningen gick skitdåligt. Jag kände mig totalt värdelös och var inte alls fit för att sända. Tänkte först att jag skulle avbryta hela skiten, men jag tog mig igenom sändingen och kom med det planerade tåget mot Alingsås.

På tåget hamnade jag brevid en man som läste GT.
"Jag behöver något att läsa, så att jag kan koppla bort den här skitsändningen!" tänkte jag deppigt och sneglade mot hans tidning. Plötsligt kom vi till Stenkullen. Mannen vek ihop tidningen och tittade sedan på mig
"Vill du ha?"
"Ja! Ja! Tack! Tack så jättemycket...!" sa jag. Helt blown away av snällheten.



Väl i Alingsås blev jag upplockad av mamma som stod och väntade i sin Opel. Vi svängde in mot stan och köpte en liten sushi till mig. Det blev min färdkost mot Vårgårda, där vi + Louie hade planerat en tur till Hjulet.



Hjulet är en stor second hand-affär i Vårgårda. De brukar ha fina grejer där.



Som Mirakel på flaska...



...Kyssar på burk...



...fina skålar och...



...böcker för aggresiva golfare.



Jag köpte inga mirakelkurer eller böcker om aggresiv golf, men däremot lite andra prylar som jag ska pimpa och göra om.



Och världens finaste pennvässare förstås.
Den ska jag ha i mitt framtida kontor sedan när jag flyttar.
Jädrar vad fint det kommer att vara där.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: