onsdag, februari 29, 2012

Sett och hört på centralstationen

Tisdagsmorgonen såg alldeles underbar ut.
Däremellan inte lika rock'n roll, men på kvällen åkte jag med mamma ner till Sollebrunn. Därifrån tog jag bussen mot Alingsås. Lyssnade på musik och läste lite under resans gång.
30 minuter senare klev jag av bussen och bytte till färdsätt. Satt ner i 40 minuter, sedan hoppade jag av mitt tåg i Partille och gick mot bussen som skulle transportera mig vidare till Sävedalen.



I Sävedalen var det radiomöte. Vi pratade och diskuterade om allt sånt där viktigt som rör radion (förstås, förstås...). Från teknik och musik, till Facebook och hemsida. Jag har ansvaret för Facebook-gruppen och håller nu på att jobba lite med hur man kan utveckla sidan.
Efter två timmar med gubbarna och damerna från stationen var jag tvungen att ta bussen tillbaka in till centrala Partille. Där bytte jag buss och åkte in mot centralstationen i Göteborg.



I väntan på tåget mot Alingsås köpte jag ett äpple...



...och världens bästa magasin. Årets första nummer av Fotosidan är ute och jag är jätteglad. Tralla-lala-la...
Det står massa skoj om porträtt, leksakskameror och gatufotografering samt massa tips om fotohögskolor. Jag lusläste varenda liten kolumn i tidningen.



Blev väldigt glad när jag hittade den här flugsvamp-bilden i tidningen. Det är fotografen Kim Molander som tagit den. Jag brukar läsa hans blogg.



Tåget kom och jag hoppade på.
Jag satte mig brevid en tjej som lyssnade på Håkan Hellström och Gotye på hög volym i sina hörlurar. Ibland stängde hon av musiken och började prata i telefon med sin pojkvän. De bråkade. Kändes lite halvt besvärande när hon läste upp en ganska aggresiv och hård Facebook-konversation för honom som hon hade haft med hans syster. Fula och grova ord mest hela tiden. Hon verkade vara ganska ledsen. Aj aj...
Visste inte om man skulle lägga handen på hennes arm och säga "Det kommer att lösa sig..." eller typ "Sluta vara ledsen. Det är mycket roligare att vara glad...".
Jag gjorde inte det. Men jag tänkte, och det är väl tanken som räknas? Eh-he?



Framme i Alingsås. Nu var det bara en buss och bilskjuts kvar, sedan skulle jag vara i trygghet hos mamma och youghurten igen.
På busstationen träffade jag en ny människa som tydligen bodde i Gräfsnäs (jag som trodde att jag kände alla här omkring. Nästan...). Han såg att jag fotograferade och läste ur min fototidning.
"Fotograferar du mycket?"
Sedan vad snacket igång. Vi diskuterade undervattensfotografering och om att starta eget.
Kändes bra att ha någon att prata med på vägen hem till byn, annars hade jag nog somnat på bussen.

Det var min tisdag det! Fin kväll.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: