onsdag, februari 29, 2012

"Titta på mina oranga spiror!"

Trots att jag hamnade i säng först vid 01 kvällen innan hade jag inga större problem att ta mig upp kl 09 på onsdagmorgonen.
Vi hade planerat en liten tripp till Alingsås under dagen.



Ingen vidare bra hårdag för min del. Jag knöt en tight toffs mitt på huvudet och förlitade mig på att folk skulle titta på mina oranga strumbyxor (jajamen, nu har de kommit fram - de är ju vår!) istället för att tänka "Åh, sicken tråkig frilla hon hade!" och titta på mitt huvudet.
Någon bild på mina strumpbyxor blev det inte, istället får ni se mig här ovan då jag sitter i förarsätet på vår lilla opel. Jag körde bil idag, tjoho!



Hej då vita tupp utan namn...



...och sedan var vi påväg!



Solen lyste, himlen var blå och tempraturen visade närmare 11 grader. Då blir man glad i magen.



I Alingsås träffade vi Louie. Vi gjorde några ärenden i stan innan vi bestämde oss för att äta lunch.



Mamma bjöd på rå fisk.
Nomnom.



Sedan fick Louie världens bästa idé att bjuda oss på fika.



Helt okej, helt okej.
Årets andra semla. Också nomnom!



Sista stoppet på Alingsås-trippen blev second hand-butiken Vinden.
Jag hittade en klänning jag tyckte var fin och lade den därför i min varukorg.
"Åh, ska du köpa en gardin?" sa Louie när hon fick syn på den.
Jag köpte aldrig den klänningen...



Istället blev det en himla massa värmeljusstakar.



Sedan hittade jag den här fantastiska gurkburken som jag tyckte Louie skulle köpa.
15:-. Rena kapet.
Hon tyckte inte om den, blev sur på mig och sprang iväg.




65:- kronor fattigare, men med massa småprylar rikare återvände vi till ett soligt Sollebrunn igen.

Ännu en fin dag. Känns väldigt bra att vår mot ljusare och varmare tider.
Tackar för att ni läste.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: