torsdag, januari 19, 2012

"Du tänker på ett väldigt fint sätt!"

Hej på er!

Jag är hemma i byn efter att ha varit några dagar i Göteborg.
Tänkte att jag skulle visa några bilder vid ett senare tillfälle från tiden i stan. Tog en fotorund kring Carlanders och Avenyn tidigare idag. Träffade en äldre herre som kom fram till mignär jag fotograferade ett högt tegelhus vid korsvägen.
"Vad är det du fotograferar?" frågade han nyfiket.
"Äsch, jag tyckte bara det här tegelhuset var fint!" svarade jag.
Han verkade bli glad över det. Tyckte att det var helt fantastiskt att jag dokumenterade byggnader och var intresserad av foto. Han berättade om en kalender med massa gamla fotograferier på hur Göteborg såg ut förr i tiden som han hade fått syn på inne hos en Fastighetsförmedling. Han var så faschinerad över hur stan förändrats under de senaste årtionden. Han pekade ner mot gatan och tyckte att jag skulle gå in och kika på kalendern.
Vi pratade en stund, och så sa han;
"Du tänker på ett väldigt fin sätt!"
Då blir man glad i magen.

Vi sa hej då, och sedan fortsatte jag vidare mot Stadsbiblioteket och lånade med mig två böcker; Det fotografiska bildspråket, samt en om grafisk design och typografi.
Kul, tyckte jag.

Nu ska jag jobba vidare med mina projekt här på vårat lilla mini-kontor på övervåningen.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: