måndag, januari 09, 2012

När huvudet säger "It hurts with every heartbeat..."





Imorse vaknade jag upp med den här låten högt spelandes i mitt huvud. Det var så högt att jag nästan trodde att någon hade slängt på en cd-skiva eller att den rullade på radion inne i sovrummet.
Men nej då, it was all in my head.
Så nu ligger jag här, kvar i sängen med min dator i knät och lyssnar på låten, om och om igen. Gnuggar mig i ögonen från sånt där "morgon-ögonbajs" och försöker komma till liv.
På fönsterrutorna är det frost. Åkern nedanför är också frusen. Det är ganska fint ändå, det här med frost. Såhär kan det vara ett tag. Någon snö behvös inte, tycker jag.

Mamma är och jobbar, Louie är hos sin pojkvän och jag är här hemma.
Idag tänker jag skicka iväg ytterliggare några beställningar till Fuji Direkt. Förstorningar och bilder till mitt fotoalbum. Känns bra att få iväg sådana grejer, det blir så mycket roligare att titta på sina bilder då.

Nej, nu kör vi! På med pippi-tröjan (faen vad góa de där tröjorna är!) och tofflorna, nu tänker jag lämna datorn åt sidan och styra upp en frukost nere i det nedfrusna köket.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: