söndag, januari 29, 2012

En katastrofal fest

Fredag, den 27 januari, spelade jag skivor på Henriksberg hela kvällen lång. Från klockan 20:00 till 03:00 blev det 60- och 70tal rakt av med Stones, Zeppelin, Queen, Aerosmith mfl i puben. Fin musik. Känns bra att vara tillbaka igen.
Efter mitt set packade jag ner mina skivor och styrde stegen mot Mattias där jag hade raggat upp en sovplats över natten.



Dagen därpå var det födelsedagsfest för en av Mattias kompisar. Temat för kvällen var 2012 - före, under eller efter katastrofen. Apokalyptiskt-race alltså.



Festen skulle äga rum på Rio Rio. Innan vår avfärd kom Patrik förbi och poserade med Mattias.



Jag kände inte så många på festen, men det gjorde inte så mycket. Det var kanonkul att träffa lite nya människor och bekanta sig med nya ansikten.



Fredrick och Patrik pussades och kramades med en glad människa.



Döden, häxor, nunnor, burlesk-brudar, Jesus, superhjältar - alla typer av katastrofala sorter fanns att se under kvällen.



Världens snyggaste utklädnad. Shit on the pitt för att gå på toaletten med den där alltså...




Mingel och vimmel.



...och dans, naturligtvis. Att jag bara kände igen tre låtar av det dj:n spelade gjorde ingenting (tack för Billy Idol!), det var bara att hänga med!



Kvällen fortsatte långt in på småtimmarna, och som en såndär traditionell och typisk utekväll gick vi, ett gäng på fem personer, vidare mot ett kebabhak på avenyn och avslutade hela lördagen (eller inledde söndagen) med varsin matig rulle.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: