tisdag, januari 10, 2012

Vita täcken och feta paket

Imorse när jag vaknade och tittade ut genom fönstret låg det ett tjockt snötäcke över hela åkern. Solen höll på att gå och upp och hela himlen lyste upp i något gul- och rosaaktigt sken. Det var väldigt fint. Satt en stund på sängkanten och bara tittade ut.



Efter frukosten och några fotoutskick tog jag på mig tjocke-jackan och resten av vintersetet för att gå ut en liten stund.



Tänkte att jag skulle fotografera snön.
Här bor jag föresten. Ett hus några kilometer ifrån centrum (med andra ord ICA).



Nedanför vårat hus ligger Oxhagen. Det låter ganska fint, tycker jag. Förr var våran adress Oxhagen, men sen några år tillbaka heter det Erskavägen. Inte alls lika rock'n roll.
Nåja, jag är glad ändå. Tralla-lala-la...



Det var inte så kallt ute. Tre minusgrader kanske, vilket var ganska skönt. Det enda var att snön höll på att smälta så fort och mycket att jag hela tiden fick massa vatten i nacken och ner på min kamera från trädtopparna. U-hu.
Men... jag var glad ändå. Tralla-lala-la...


Hälsade lite på min mosters hästar. Sune är fin.



Jag stod och klappade honom en stund. Bestämde mig för att jag någon eller några gånger i sommar ska ta mig en ridtur. Det var alldeles för lägesedan jag gjorde det.



Resten av dagen har gått åt till att måla ramar och redigera bilder.
Jag fick föresten massa feta paket på posten idag. Vad det var i dem kollar vi upp i nästa inlägg.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: