tisdag, januari 31, 2012

En tursam förkyldning

Som jag i ett tidigare inlägg berättade så vaknade jag igår upp med en ond hals och en igentäppt näsa.
Sov med dunsockar, fyra kuddar, täcke och två filtar den natten.



Vaknade upp på morgonen strax efter klockan 09.



Gjorde ordning lite frukost och en stor balja te med en slev honung som förhoppningsvis
skulle lindra min onda hals.
Resten av dagen låg jag stort sett i sängen och läste, surfade, redigerade bilder, mailade, skrev på massa konstiga saker. Orkade inte göra någonting alls.



Framåt kvällen ropar mamma och Louie ner mig. De hade gjort någon slags
"Vi avslutar vårat gammla liv"-tårta med mandariner och grädde.
Brevid tårtan låg världens bästa bilaga Två Dagar med världens bästa Morgan Larsson på omslaget.
Jag skulle vilja jobba på Två Dagar, eller något. Den är så fin på något sätt.
Enkel, stilren medd göörsnygga bild och fina intervjuer.
På tal om Morgan så hade det ju varit helt fantastiskt att jobba på Sveriges Radio också. Jag hälsade faktiskt på Christer-redaktionen en fredag när de sända Fredagsflörten för något år sedan eller två. Det var mysigt.



Dessutom hade de laddat upp en spelomgång av TP. Sällskapspel, oh yeah.



Vi spelade, och om sanningen ska fram så är jag väldigt dålig på sällskapspel. Jag tröttnar lätt.
"Nä, jag orkar inte mer nu - ni får spela utan mig" brukar det låta och
sedan går jag och gör någonting annat istället. Är osäker om jag varit med under en hel spelomgång någonsin.



Men se! Den här kvällen chokade jag både mig själv och resten av världen när jag gick och vann hela skiten.
Efteråt skrev jag ett inlägg på Facebook om min seger.
"Bra tjejer har tur" kommenterade Anders, och bara någon timme senare sa Mattias i telefon
"Hade du tur med frågorna eller vad?"

Fuck shit asså.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: