söndag, januari 08, 2012

Timothy Leary och securitas en tidig morgon

I lördagsmorse vaknade jag klockan 07 av Timothy Leary's Turn on, Tune in Drop out. Jag har införskaffat ett nytt morgonalarm och genast blir det lite roligare att kliva upp på mornarna.
Den här morgonen skulle jag åka in tidigt till Alingsås för att fotografera ett gäng från Event och Ungdom i stan som har haft en studiecirkel-liknande kurs under hösten.

Klockan 11:00 skulle vi träffas utanför lokalen, men när ledarens nycklar inte ville fungera in blev vi stående utanför i närmare två timmar. Det var kallt och snöblandat regn föll från himlen.



Vi var ett gäng som gjorde vad vi kunde för att värma oss. Det hela blir ju alltid lite lättare när man har fint sällskap. Vi gick till en kompis kompis, som bodde i en liten, liten etta några meter bort från den lokalen vi skulle vara i. Vi gjorde vad vi kunde och knödde ihop våran drygt tiomanna grupp i hans krypin. Det gick förvånansvärt bra.
Och! Plötsligt! Efter några minst sagt sturliga timmar utanför lokalen och i den här mini-lägenheten så slutade ju allting väldigt bra. Vi kom in, efter telefonsamtal hit och dit, besök från securitas efter att larmet hade gått (?!) och liknande.
Bilden ovan är två av de som jag fotograferade. Vad det är England håller i har jag ingen aning om, ser ut som en afrikansk döda zombie-pinne slash slangbella. Nåja, nog blev den fin på bild i alla fall.



Några timmar senare befann jag mig i Göteborg och hemmas hos Mattias. Han hade skaffat en såndär iPhone och var för jädra trendig mest hela tiden. Spelade Wordfeud, surfade på Facebook, kollade vilket år Kleerup är född och andra mycket viktiga saker.



Jag sov över hos honom. Dagen därpå stekte han ägg till frukost.



I köksfönstret satt jag och tittade ut på de här huset som ligger ovanför Mattias lägenhet. Han vet själv inte vad det är för något riktigt. En dag ska vi gå dit och ta en närmare titt på det. Ser ju ganska fränt ut på något spöklikt sätt.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: