tisdag, januari 10, 2012

Nikke Ström, Graveyard och semlor i brevlådan

Jag hämtade posten tidigare idag...



... och bah "JAAAAAAAAAAAAH!"



Äntligen har några av de korten jag beställt från Fuji landat i brevlådan.
Det där nyårslöftet om att fylla ett fotoalbum har börjat ta form.



Det är bilder från alla möjliga tillfällen och platser. Studenten, fettissemla på Dirty Records, sommarkväll i Slottskogen och kaffetermos i Dalens Damm.



Jag beställde även ett gäng förstorningar av några konsert- och livebilder.
Föresten, den här killen i förgrunden är Elie Bauduin. För bara drygt en vecka sedan kunde man se och höra honom i programmet The Voice. Fruktansvärt duktig sångare. Den här bilden tog jag på honom när han och bandet Eldrupeed spelade i Frölunda i somras.



Prövade på det där med passpartou. Det blir för jädra snyggt faktiskt. Funderar på att gå en sån kurs och lära mig mer om hur man gör. Foton kommer fram så mycket bättre när de bli inramade på det sättet. Bilden ovan föreställer Kim Fransson när han uppträdde på Storan i vintras med sitt band Free Fall.



Nikke Ström från Nationalteatern fick också vara med.

Det blev en fin tisdag. Jag har fått gjort en del saker, allt inom fotografering. Har även bokat in några dagar i januari och februari då jag ska börja sända radio i Radio 88 igen och ännu fler datum på Henriksberg. Sakta men säkert kommer man tillbaka till vardagen igen. Det känns bra.

Tänker nu prata lite kärleksfullt med världens bästa mamm på övervåningen som ligger och har halsfluss. Inte rock'n roll alls. Får hålla mig på avstånd. Koka te och serva henne med kuddar och filtar. Hon ville ha nyponsoppa, men jag ger henne lite mandelmassa istället. Typ.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: