fredag, januari 20, 2012

Vad hände med syltburkarna?

Den här morgonen vaknade jag upp själv i huset. Visst, några katter balanserade på min rumpa och ville ha sällskap, men förutom husdjuren så var det tomt och tyst.
Ännu en gång var mamma på jobbet och Louie borta hos Patrik nere i byn.
Steg upp, styrde upp lite frukost vid köksbordet innan jag tog en promenad.



Jag var ute i en timme. Det började snöa och vägen jag gick på var så hal att jag mestadels fick gå på åkern.
Vägen har jag gått många gånger förr. Bland annat går man förbi en gammal gård som någon nu håller på att rusta upp.
Dessa bilder tog jag sommaren 2010, innan de nyinflyttade hade kommit igång på riktigt med huset.



Ladan såg ut att kunna falla ihop vilken sekund som helst.



Det var mycket av allt där inne. Gamla tidskrifter varvat med möbler och syltburkar. Några tomma flaskor som det varit konjak och vin i fanns också.





Jag var hela tiden rädd för att de nya ägarna skulle komma. Kanske var det just den här dagen då de hade bestämt sig för att börja rensa inne på gården, sortera och lasta saker för att sedan slänga på tippen - och så står jag där inne och tar kort?



Hemliga rummet...



...som inte var så hemligt, men ganska mysigt.




När jag gick förbi idag, en kall lördag i januari, såg det fortfarande ganska orört ut inne i ladan. Däremot har de fräschat upp i själva "bo-huset". Tror det kan bli riktigt mysigt där.



Jag hade inte med mig min kamera den här morgonen. Det får bli en nästa gång.
När det blir lite varmare ute packar jag termoskaffet och drar iväg på något långtur mot okänt mål för att hitta nya vandaliserade byggnader att utforska.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: