söndag, januari 15, 2012

Jag hittade lite jävlar anamma-feeling i datorn

Den här söndagen har jag dragit fram och rotat i massa gamla saker som legat gömda i byrålådor, säckar, mappar och album. Kläder, fotografier, musik...
Det hela fick mig att vilja skriva ett sånthär inlägg och uppmärksamma det här gänget...








...Transwagon.
Jävlar i min lilla låda vad bra det här göteborgsbandet är.
Det här albumet har jag inte lyssnat på ett bra tag, men när jag kollade omkring på Spotify i jakt på någon passande musik till min fotosortering jag höll på med så kom jag in på deras sida.
Mycket riktigt var det just den här plattan jag behövde idag; en käftsmäll-kick för att komma igång.
Mina favoriter på albumet är Beloved Mother och den betydligt lugnare och enkla World in a Spin som går mer åt ballad-hållet.
Gillar ni proffsigt jävlar anamma-tung-gung så kommer ni älska det här.

Bilderna ovan är från i somras när bandet spelade på Pustervik i Göteborg.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine



Inga kommentarer: