måndag, september 26, 2011

I love the dead, no farewells and no goodbyes

Tidig tur till mitt andra hem Göteborg.
Den här dagen skulle jag jobba på Rockhouse i Göteborg.
Jag var tidig in till stan. Möttes av bl a det här...



Tunneln från Centralstationen in till Nordstan. "Tänk på döden"-skylt ovanför dörrarna.
Jag förstår inte. Är det ett budskap? Vill de skrämma göteborgarna? Är det skämt?



Affischers, posters, lappar, annonser på en vägg.



Lunch på sushihaket mitt emot Rockhouse.



Det pågår en rejäl renovering inne i affären. Martin, Tore, Isabell, "Dia Psalma-trummisen jag inte kommer ihåg namnet på" och jag plockade och hängde upp tröjor i butiken, åt sockerkaka inne på lagret och drack massa kaffe.

Nu är klockan snart nio. Imorgon åker jag in till Alingsås för att förbereda en mini-fotoutställning på Farmor Klang. Senare på kvällen är det radiomöte med gänget från 88.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: