lördag, september 10, 2011

Rock me baby



Jag har pengar i överflöd!
Ja, det försöker jag intala mig varje dag. Tittar på min visionstavla där jag satt upp servetter som ser ut som dollarsedlar och agerar sedan som om jag hade mer än tillräckligt med pengar.

Igår lyckades jag väldigt bra med min visualisering. Jag köpte en Brämhults Hallonjuice till Louie, och kom även hem med ett par skivor från våran dag i skivbutiken Rockhouse.



Ett stycke Rival Sons. Deras EP med sex störtsköna låtar. Låter väldigt mycket Led Zeppelin och, det nyare bandet från Stockholm - Gordon Fights.
Klicka på videon för att lyssna på låten Sleepwalker.
Annars kan du ju alltid klicka här och lyssna på Spotify, om det faller mer i smaken.



Mattias Hellberg
, The White Moose.
Första gången jag såg Mattias var i somras då han lirade tillsammans med Nationalteatern på Bohus Fästning i Kungälv. Köpte den här plattan på en andra hands-affär i Göteborg för några småpengar och blev väldans nöjd med mitt val av skiva.
Lyssna här också!



Small Faces, klassiker.
Nog känner ni till detta wünderbara band. Låten Tin Soldier är, utan att överdriva eller vara helt crazy, en av världens absolut bästa och mäktigaste låtar. Jag ryser. Får gåshud. Oh herregud.
Sen är det ju storslagna pluspoäng för "La la la la"-kören. Mer sånt!
Lyssna här också! Mycket nöje.



Steppenwolf och deras The Second.
Ett band som jag fått sno skivor från Louie för att kunna lyssna på. Väldigt bra, så jag blev lite sur på mig själv att jag inte hade någon egen. Men nu behöver jag inte sura längre! Nu är den min. Lyssna på den här låten!



Queen och plattan Hot Spaces.
Lite bögdisco för ynka 60 spänn är aldrig fel. Världens bästa platta när man bakar, lagar mat, diskar eller städar. Allt blir så lätt och kul då!
Lyssna på Spottan!

Och sist, men inte minst...



...ännu mer 80-tal och bögdisco med Michael Jackson! Nu ska jag städa mest hela dagarna med den här i högtalarna.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: