onsdag, september 14, 2011

Late Night Club, Henriksberg



Tisdagsmorgon.
Jag kan inte sova. Vaknar med uppspärrade ögon och tittar på klockan som visar bara några minuter över 07. Känner inte för att ligga kvar så jag går upp och äter frukost.



På tisdagskvällar är det Late Night Club på Henriksberg.
Jag skulle vara DJ under kvällen och hade laddat mitt cd-case med skivor.
Jag säger att jag är konstnär, då får man ha en kaotiskt kaos omkring sig.



Jag kommer till Henriksberg några minuter över 19:00. Det är tomt på folk och banden har soundcheck. Klubbägaren Eddie och jag äter lunch på en regnig och blåsig takterass.



Framåt 21:00 tiden börjar folk ramla in. Jag spelar musik hela kvällen lång. 13th Floor Elevators, Steppenwolf, Rival Sons och Kinks bland annat.



När banden spelar brukar jag gå bak till Robin som står i sitt bås och sköter ljudet.



Robin försöker förklara för mig vad alla knappar är till för. Jag blir rädd...


...och går in och gömmer mig på toaletten en stund.



Bandet Big Exit var en av kvällens akter på scenen.
När klockan var 00:30 åkte jag hem till ett lungt Sollebrunn. Där låg jag i min egen säng och skrattade tydligen i sömnen, om man ska tro på det min mamma berättade för mig när jag vaknade dagen därpå.


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: