fredag, oktober 21, 2011

fynd i skogen.

Fredag. Jag vaknar strax innan 10:00 och mår ganska bra.
Utanför fönstret blåser det. Kalla vindar. De mättade höstfärgerna på löven är så fina. Jag vill gå ut och kasta löv så att de faller som konfetti över mig, men det är för kallt och jag sitter istället inne.



På eftermiddagen försöker jag göra mig någolunda fin för att åka iväg på en auktion i de gömda skogarna strax utanför Sollebrunn.



Louie var hos sin pojkvän, så det blev mamma och jag som åkte tillsammans i bilen påväg mot Frammbo, där auktionen skulle äga rum.
Vi tittade bl a på lite möbler...



...och kameror. Jag ville mest ha dem för att de är så fantastiskt fina. Bara lägga fram sådär, typ.



Massa gamla tidningar hittade vi också. Vecko Revyn från 40-talet.



Jag ville köpa dessa två gitarrer. De var jättesmå. Inte ukulele-små, men lagom små för mig.



Gamla trälådor. Fina, men frågan är var och vad man ska ha dem till?



När klockan var strax över 19:00 lämnade vi Frammbo med några fynd. Jag hittade t ex världens finaste bok...



...som såg ut såhär!



Det är en bok om film. Om sanningen ska fram så är jag inte så filmintresserad, utan det var bilderna i boken som fångade mitt intresse.



Boken är från 1919 och har massor av tjusiga bilder på skådespelare och skådespeleskor.



Jag har inte läst något i den, utan tittat på alla bilder och illustrationer. Fantastiskt inspirationsbok om man någon gång skulle ha idétorka.



Priset?
60:-. Jag var beredd att gå upp närmare 250:- för den.
Det ska tilläggas att jag fick drygt 10 andra böcker om växter och Kyrkor i Västra Götaland på köpet.

Sådär ja, det var min fredag.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: