tisdag, oktober 04, 2011

sena nattklubbar och coverbullar.

Jag försöker få någon sorts ordning på min blogg.
Det går sådär.
Jag ändrar huvudbilden, typsnitt och storlekar på saker och ting.
Samtidigt som jag gör det här håller jag på att göra en spelningslista till kvällens dj-spelning på takterassen, Henriksberg. Tisdagkväll, vilket betyder Late Night Club. Jag har inte varit där på två veckor nu. Dags att packa om cd-caset och se vad för bra musik som besökarna ska få den här gången.
"Det är bara du som sätter gränserna!" sa Eddie, klubbägaren, första gången jag skulle lira.

Mhm...
Ikväll blir det lite sånt här, och lite det där (för att det är skoj).

Åh föresten,
icke att förglömma the day of the days today - Kanelbullens dag!
Här får ni en...öh, "coverversion" på en bulle. Ni kan inte ta på den, inte heller lukta eller smaka dess degiga och kaneldoftande puffighet - men nog kan ni titta på den och avundas.
Om ni vill ha en likadan kan jag rekomendera att ni går till Dirty Records - det är där de finns. Världens mysigaste fika i en gulle-gull skivaffär på Andra Långgatan i Göteborg.
Jag kanske borde göra en göteborgsguide med mina favorithak, caféer, pubar, shoppingboutiquer osv?
Nåja, vi får se vad som händer...
när jag får ordning på min blogg, vill säga.




Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: