söndag, oktober 16, 2011

where did you go when things went wrong? who did you run to, find a shoulder to lay your head on...

Fredag den 14 oktober hade jag hand om min klubb, Club JoJo, på Henriksberg.
Hela dagen gick åt att förbereda spelningslistor, packa ner rätt skivor, göra musikquiz, packa ner tävlingspriser och göra ordning sig inför kvällen.

När jag skriver det här är det söndag.
Hur gick Club JoJo då?
Jotack, det gick alldeles...alldeles...underbart.
Så, tack så hemskt mycket till alla er som kom till Henriksberg och avnjöt musik, mumsig dryck och sällskap i puben. Jag hade en superkväll!



Henriksberg stängde klockan 02:00. Den natten sov Louie och jag över hemma hos Anders. han är en barndomskompis till mamma som även Louie och jag var husvakter hos i somras när han var ute och seglade. Ni kan läsa mer om den tiden här.



Det blev ett kärt återseende med katten Linn, som satt med och tittade på när Louie och jag åt grötfrukost.



Det var en strålande höstdag. Passande för Louie och Anders, då hon hade lovat att hjälpa till med ett avloppsrörsprojekt ute i trädgården.



Jag själv höll mig mest inomhus. Halvsov på soffan en liten kortis innan jag satt insvept i en filt framför datorn och Spotify och förberede kvällens spelningslista. Henriksberg hade nämligen hört av sig på fredagsförmiddagen och frågat om jag kunde lira musik i puben även på lördagen. Jag tackade glatt ja!



Det blev en hel del Facebook-surfande, men jag gjorde också...



...en sånhär! Smulpaj med hallon. Medan Louie och Anders var ute och arbetade och grävde i trädgården fick jag agera hemmafru; baka och laga mat.



Jag tog ingen bild på middagsmaten. Det såg alldeles för äckligt ut med köttfärsröran med creme fraiche och de små gula majsbajspluttarna i. Skulle jag lägga upp bilden här skulle jag inte ha några vänner kvar, inte heller någon som vill komma hem på "Halv åtta hos mig".



Så, jag tog kort på sötsaker istället; som hallonpaj och mig själv med nyfärgat hår.
Det blev lite rödare än vad jag hade väntat, men det gör inte så mycket - jag är nöjd och glad ändå!



När klockan började nära sig 19:00 fick jag skjuts av Anders ner till bussen mot stan. Vi kramades, sa hej då och sedan for vi åt olika håll. Han fortsatte vara skitgubbe och greja med bajsrör tillsammans med Louie.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: