söndag, oktober 23, 2011

still got the blues.

Lördag den 22 oktober anordnade vänner till oss en blueskväll på Oceanen i Göteborg. Louie och jag skulle vara med och anordna ett musikquiz under kvällen.



Det var en kall och ruggig höstkväll. Det blåste och regnade lite lätt. Det var skönt få att komma in i värmen.



Vi blev välkomnade med pizzabullar och öl. Vin fanns också om man var mer sugen på det.



Jag var på Oceanen för tre år sedan, då bandet The Movements hade releasefest för sin The World, The Flesh and The Devil. Jag blev uppdragen på scenen och fick spela tamburin med bandet.



Såhär såg jag ut i en badrumsspegel.



Louie och jag hade sällskap under kvällen av den här Andreas...



...som är Anders son.



Ja, Louie var med hon också. Inte lika motiverad till att ställa upp på att bli fotograferad.



Det bjöds på livemusik från scenen hela kvällen lång.



Gästerna dansade. Fort. Långsamt. Mjukt. Hårt.
Jag försökte dansa med Andreas och Anders några gånger. Jag skämde nog ut dem ganska rejält...



Jag dansade också.
Jag har nu kommit fram på att jag är grym på att dansa själv, men helt totalt värdelös på att dansa ihop med någon. Bugg och vals går fettbort.



Musikquizet gick bra. Det krånglade lite till en början, men det gör det alltid...nästan.
Jag är nöjd och glad med kvällen.
Hoppas att ni hade en fin lördag. <3


Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: