tisdag, oktober 11, 2011

the mother and child reunion is only a motion away.

Måndag.
Louise lämnar hemmet för sitt arbete på i Göteborg.
Kvar är mamma, jag och katterna. Vi äter frukost, laddar och åker sedan iväg till Alingsås.



Några ärenden görs, sedan äter vi rå fisk på sushihaket inne i affärshuset Storken.



Vi äter och pratar om framtiden.
"När vi är rika och kända...."



Efter maten blir vi kaffesugna. Vi går några meter och hamnar på Espresso House.



Jag har ätit Cupcakes en enda gång i mitt liv, det var den här varianten.
Min föredetta video-lärare på Medieprogrammet under gymnasiet bjöd alla inblandade elever i en videoproduktion på olika sorters cupcakes från Espresso House. Då var man glad.



...men det blev inga cupcakes den här gången när mamma och jag fikade. Vi nöjde oss med varsin kopp kaffe.



Efter varsin kopp åkte vi vidare mot Göteborg. I bilen lyssnade vi på min radiokollega Willy som sände Happy Monday på Radio 88. Regnet öste ner och allt var murrigt och ruggigt.



Framme i stan kollade mamma och jag i lite affärer. Bland annat Beyond Retro.



Beyond R. ligger i samma lokal som Topshop. Det finns så jädrans mycket skoj att hitta där.



Jag skulle vilja ha allt, och lite till som finns där inne. Trots det brukar det oftast sluta med att jag kommer tomhänt därifrån. Nåja, en dag...



Vi lämnade butiken och fortsatte ut i höstrugget.



Ta-daah! Knapp Carlsson.



En affär full av massa sytillbehör. Knappar, toffsar, snören, pärlor, trådar...



Jag önskade att jag kunde sy, när jag gick omkring där inne. Vad mycket grejer jag skulle gjort.
Kanske ska... försöka lära mig?



Vi lämnade knapparna bakom oss. Inget köpt den, men med lite ny inspiration och idéer.
Gratis, men oh så användbart.



Några steg därifrån hamnade vi på Butteriks. Där var vi mest hela dagarna förr när jag och systern var små. Man köpte massa "spratt-prylar", typ låtsasbajs och smällare och tyckte det var världens bästa affär.



Innerst inne tycker vi nog det fortfarande.
Här står mamma och sjunger den här låten.



Ingen låtsasbajs, inte heller någon krona med hem,
men vi var glada ändå, Mamma och jag, som efter den här bilden togs gick vidare. Vidare mot nya spännande uppdrag...

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: