söndag, oktober 16, 2011

please don't wake me, no don't shake me. leave me as I am - I'm only sleeping.

När jag skriver det här ligger jag nerbäddad i soffan. Min nyinförskaffade pälsmössa använder jag som huvudkudde och täcket jag gosar med har inget påslakan. Det gör inget. Jag är glad ändå.
Det är söndag. TV:n står på och visar sjuttiotolv olika repriser på program som gått under veckan. Jag känner att jag inte hängt med i tv-tablån den senaste tiden. Brukar jag förvisso aldrig göra. Jag är dålig på film och tv. Idol följer jag, men mer än så är det inte. Lyckligtvis fick jag en rapport från mamma som sa att veckans fredagsfinal var det sämsta hon sett. Så, jag missade väl inget - eller kanske var det just det jag gjorde då samtliga finalister tappade texterna osv. Stackarna.

Idag orkar jag inte göra någonting, tänker heller inte göra någonting. Jag har massa bilder på mina kamera som jag vill visa för er, samt vilka bilder jag fick på posten i veckan.
Det har varit en intensiv vecka. Har haft tre stycken dj-spelningar på Henriksberg. Mycket åkande hit och dit, fram och tillbaka - men jag njuter. Visst får man baksmälla på de sena kvällarna, men jag gör ju det jag verkligen vill och tycker är kul, då kan man stå ut.
Jag är så glad och tacksam att jag verkligen får göra allt det här. Man träffar så mycket folk, få vara på sköna Henriksberg i min hemstad (ja, snart blir det så) och spela den musik jag älskar för andra som också älskar't. Är inte det helt fantastiskt?

Mina vänner,
jag ska ligga här på soffan en liten stund till. Äta "i-bilen-frusna"-polly ur ett martiniglas och mysa med Bodil, världens sötaste katt som är i den där "är det en kattunge eller vuxen katt?"-mellanåldern. Fin är hon i alla fall. När jag har gjort det, då ska ni få se lite bilder från de senaste dagarna.

Tack för att ni läste. Ni är bäst.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: