onsdag, oktober 19, 2011

Late Night Club @ Henriksberg

Klockan ringde 06:25.
Tisdagen var en regnig och ruggig höstdag. Lite skillnad på hur det såg ut när mamma och jag åkte in till Göteborg senast.




Påväg mot stan lyssnade vi på en cdbox med fem fantastiska skivor med T-rex. En ny favoritlåt hittades bland dessa.



Inne i Göteborg var vädret detsamma som i byn. Folk sprang om varandra med paraflax och luvjackor. Någon försökte vara speciell och sprang över gatan med ett ex av Metro som skydd för regnet. Alla sätt är ju bra utom de dåliga...



Efter några timmar i stan började "kroppsbensinen" och energin ta slut. Mamma och jag fikade på köpcentrumet Allum i Partille.



I Partille sände min radiokollega Stefan Garyd radio i Radio 88. Ringde till studion och önskade en låt med Dire Straits, nämligen Lady Writer. Fantastiskt bra låt.



Mamma och jag delade på en ostfralla och varsin kopp kaffe inne på Allum. Det kändes sådär att betala 72 spänn för den fikan...
Nåja, vi var glada ändå. Vi har ju pengar i överflöd. Dock inte "ställa sig och laga mat direkt när man kommer hem"-lust, så vi tog svängen förbi Alingsås och...ja, åt sushi. Igen.



Tiden gick. Mamma och jag kom hem till Sollebrunn och tog en powernap på sängen med kattungarna. Vaknade utvilad och kände mig taggad inför kvällens Dj-pass på Henriksberg och Late Night Club.



Precis som varje tisdagkväll skulle tre band uppträda på scenen.



Det tog ett tag innan det kom folk. Så i väntan stod jag i mitt lilla DJ-bås och hade en liten fest för mig själv med god dricka och bra musik.



Robin, som är ljudtekniker under kvällen, brukar komma och stå och prata lite.
Jag försökte ta en bild på han. När jag skrattade och visade honom resultatet sa han:
"Åh! Fy fan vad coolt! Den där får du inte ta bort!"
Nänä, inte. Bloggen nästa.



Världens fränaste tussilago, i nyinförskaffade mössa och leopardlångkalsonger. Det senare fick jag tyvärr aldrig se live.



Duon Wheeler och klubbägarna själva, Eddie och Henrik, pratade allvar.



Peter Netskar (vänster) pratade också allvar med en jag inte kommer ihåg namn på. Peter var gäst i mitt och Eddies program Radio Nowhere i 88:an förra veckan. Ni kan lyssna på intervjun här!



And the band played on...



Tussilago-Johan och jag stod i varsitt hörn och fotograferade.



Jag gick bort till ljud-Robin och kollade på hur han grejade med alla knappar.



Utsikten från hans bås såg ut ungefär såhär.



Robin har många grejer i huvudet, men den här kvällen behövde han hjälp. Uppenbarligen tyckte han att även jag skulle komma ihåg kompressorn då han ville att jag skulle fotografera hans kom ihåg-papperstejpslapp.



Jag blev mer faschinerad av hans tygkasse. Håkan Hellström, Hästpojken och Keith Richard-påsarna kan härmed slänga sig i vägen. Sveas Bageri i Kumla reagerar.



Svängigt värre.



Klockan 00:30 lämnade jag Henkeberget för den här gången. Vi får se hur och när och var nästa DJ-spelning äger rum...

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: