måndag, oktober 17, 2011

it's only rock'n roll, but I like it.

Tänkte ta en titt i världens bästa väska...



...mitt fantastiska resesällskap; skivcaset. Det ser ut som ett fotoalbum inuti, som man stoppar skivkonvoluten i.



Det tar på krafterna att vara DJ.



Jag beställde hem lite skivor i förra veckan. Här har vi några av dem...
Cream och deras Wheels of Fire. Fantastiskt bra skiva. Min favoritlåt är nog den här.



Sen har vi den här fantastiska skapelsen, It's Only Rock'n Roll med Rolling Stones. Mammas vinyl är så knastrig att den bara blir jobbig att lyssna på, sen är den här en perfekt platta att spela på fester - speciellt den här låten.



News of the World med och av Queen. Inte den allra vanligaste skivan med gruppen, men nog innehåller den ett gäng riktigt bra låtar. Som den här och det här.



Slutligen för det här inlägget; en samling med världens fränaste Steppenwolf. Det blev en samling för 50 spänn. Helt okej, heeelt okej. Speciellt när man får lyssna på den här och den här, som hör till mina favoritlåtar just nu.

Känner att jag kanske borde lägga upp mina egna Spotify-listor här? Typ månadens... eller något.
Jag får jobba på den idén. Nu ska jag gå på toa och hänga upp lite tvätt. Det är skoj.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: