söndag, oktober 16, 2011

I'm on my way from misery to happiness today.

En tidig torsdagmorgon åkte mamma och jag in mot Göteborg.



Solen hade precis gått upp och alla träd hade den vackraste höstfärgen som tänkas kan.




Vi tog en extra sväng inne i skogen för att fotografera morgonsljuet.



Någon timme senare var åkrar och skog långt bort. Framme i Göteborg var det liv och rörelse.



Mamma och jag skulle på ett kort möte inne på Rockhouse, den butiken min syster och jag jobbat extra i några dagar i sommar.



Mötet gick fort. Vi hann med att ta en fika...



...och isolera oss i varsitt provrum för att prova lite kläder i en affär i Surte, strax utanför Göteborg. Här står jag och posar för mig själv.



Några timmar senare rullade vi återigen på vägarna. Nu var vi påväg till Alingsås för att äta lunch med syster Louie och hennes pojkvän Patrik.



Ingen blir väl direkt förvånad om jag säger att vi åt sushi.



Hej och tack för maten!
Louie hade tid hos läkaren i Alingsås. Jag skulle hinna hem och göra ordning inför kvällens sändning i Radio 88, nämligen mitt och Eddie Wheelers program Radio Nowhere.



Den här gången skulle vi ha en gäst och livemusik i studion. Peter Netskar är en singer/songwriter från Göteborg som spelar snäll, lättsam pop med gitarr som sällskap. Det är finsämt och lite Paul Simon-stuk över det hela. Lyssna på honom här!



Sändningen gick jättebra. Peter skötte sig exemplariskt och spelade två låtar live i studion.

Tidig morgon, sen kväll. Jag var hemma i Sollebrunn först kl 23:30 igen. Nöjd och glad med dagen som varit.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: