lördag, oktober 01, 2011

Trummor & Orgel @ Pustervik

Igår var det fredag. Louise och jag hade bokat in en tripp till Göteborg för att se Trummor & Orgel Pustervik.







Vi laddade inför spelningen med öl på 7ans Ölhall. Världens mysigaste pub.



Personalen håller koll på oss.



Louise och jag tog varsin Leffe...





...och Anders, som kom in bara någon minut efter oss, köpte en varm öl. Det lät helt crazy. Anders tyckte jag skulle smaka, men jag avstod.





Föredetta jobbarpolare från Rockhouse; världens bästa Joakim.
Han har precis börjat studera på en "tv-spelshögskola" (som vi kallar det) i Skövde. Såsmåningom ska han även flytta ner dit för att slippa pendla 4 timmar per dag. U-hu, det kommer bli liiite tråkigare på Rockhouse nu.







När klockan närmade sig 22:00 gick vi bort till Pustervik.





Grabbarna i dj-båset spelade instrumentalisk funk/jazz/pop hela kvällen lång...





...men det var ingenting emot världens bästa duo; Trummor & Orgel.
Staffan satt bakom trummorna och brodern Anders vid orgeln.


Alla försvann i sina egna små världar tillsammans med den sugande musiken.
Sån här musik måste man uppleva live. Det går inte att förklara hur bra det är, hur det känns inombords och vad som händer med en. Det är så...bra. Så jävla bra.





Brevid mig stod världens sötaste tjej. Som plockad från 60-talet.





"Vi säljer lite skivor där borta som ni jättegärna får köpa..."





Efter spelningen sprang vi självklart dit.





"Världens bästa Anders" köpte världens bästa skiva med världens bästa duo.


Så, ännu en gång var det bevisat - Trummor & Orgel är faktiskt ett av världens bästa band. Punkt Slut.

Tack för mig,
idag ligger jag i soffan och mår som jag förtjänar.



Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: