lördag, december 25, 2010

The bad things in life were so few

Om en vecka blir nu till då.
Om en vecka är 2010 "förra året".
Om en vecka är beffiner jag mig i det som nu är "nästa år".
Jajamen, snart är det år 2011. Tjugohundraelva.

Detta året har varit det mest händelserika och betydelsefulla någonsin. Det har hänt så mycket på så kort tid. Att har flytit på kanonbra och jag är så tacksam, glad och lycklig för det. Jag har det så bra. Ursäkta språket men...så jävla bra.

Vi blickar tillbaka i mitt arkiv och kollar lite grann på vad som egentligen har hänt detta fantastiska år.

´
Januari. Jag börjar jobba på Attention-redaktionen på Alingsås Tidningen. Vi gör massa olika saker tillsammans. På bilden ovan ser ni mig testa mina gränser - klappa en orm. Det var inför ett fobi-nummer, då vi åkte till universeum för att klappa ormar och spindlar. Usch!


Februari. Får komma på besök hos Sveriges Radio och hälsa på Christer-redaktionen i P3.
Morgan (andra från höger på bilden) guidar mig genom salen. Vi pratar, diskuterar radio och manus. Jag får sitta med
och titta på under sändningen av programmet och kommer till insikt att... det är RADIO jag vill syssla med.
Blir lite småkär i programledaren Morgan på kuppen också... Bara lite alltså. Liiite.


April. Jag gör mitt första jobb utanför ungdomsidorna i Alingsås Tidning.
Jag får hänga med idol-deltagaren Calle Kristiansson och hans band The Undervalleys
när de besöker Alingsås för en spelning på musikaffären MX. Calle har peircad bröstvårta
och köper kläder på JC.
En mycket fin dag.


Decemeber. Får ett nytt favoritband - The Jim Jones Revue.



Augusti. Jag bor i Göteborg under Göteborgs Kulturkalas hos min vän Christel i Majorna.
Jag får stå i diket och fotografera band och artister som Hardcore Superstar, Carola och
Timo R.
Christels katt Bello Rosso väger över trettiofemton kilo och ligger på min mage varje morgon när jag vaknar upp på soffan.


Maj. Vi blir bjudna på trädgårdsfest hemma hos Olle Ljungström.


December. Jag börjar sända Radio på Radio 88 Partille.


Juli. Det blir någon slags klassåterträff med vännerna från grundskolan i Sollebrunn.


Juni. Jag firar min första vecka som 18-åring nere i Sölvesborg på Sweden Rock Festival.


Augusti. Vi åker till Close To Home-festivalen i Borås. Jag står i diket och fotograferar band som Hästpojken, Mustasch och Amanda Jenssen.


Augusti. Hänger med Christel och hennes teatergäng från Teatervinden. Deras uppsättning av pjäsen Guldtunnan går hela somaren och de är klädda i 1800-talsoutfit. Världens góaste teatergäng.

Juni. Jag fyller 18 år. Louise drar med mig till Göteborg och vi firar med tårta och god mat på Solrosen i Haga.

Juli. Jag och Louise åker till Truckstop Alaska för första gången, som numera är vårat favorit-häng-place.


Maj. Jag plåtar jättemycket i fotostudion med England som modell. Inser att det inte är så farligt att prova sig fram och leka i studion. Jag har lärt mig något nytt.

Juni. Åker till Göteborg och Metaltown-festivalen. Får mitt livs första fotopass och plåtar band som Bullet For My Valentine och In Flames.
Jag ser Rammstein live för första gången i mitt liv. Fantastiskt upplevelse.


Maj. Jag ser Mustasch live för elfte gången.

Juli. Jag intervjuar en gammal vän, Carl Einar Häckner på Liseberg.

Juni. Världens kallaste och misslyckade Midsommar någonsin.


Maj. Jag får min systemkamera Canon EOS 550D.



Februari. Jag följer med familjen Gustavsson till Mönlycke för att kolla in Ralf Gyllenhammar's audition till Körslaget.

Augusti. Jag börjar mitt tredje och sista år på Alströmergymnasiets medieprogram i Alingsås.

Augusti. Jag äter Sushi för allra första gången. Mycket, mycket gott.

Hela året. Jag njuter av livet mer än någonsin!
Det här var bara en mycket liten, liten, liten del av mitt 2010. Jag behöver nog starta upp en helt ny blogg för att få plats med alla bilder om året som gått.

Inga kommentarer: