lördag, december 25, 2010

Bevis på att jag har varit ganska snäll detta år

Godmorgon godmorgon!
Det här med att sova ut länge på jullovet har än så länge fungerat ganska bra för mig.
Imorse sov jag ända till 09:15. Det är storslaget rekord för min del. Jag är lite stolt som tillät mig göra detta.

Nåja...
Jag skrev igår om att jag skulle visa lite av mina kanonbraiga julklappar jag fick igårafton. Här på bilden ser ni bla...

Abode Photoshop Elements 7
- Okey, såhär är det egentligen; jag köpte julklappen till Louise, fast jag skrev "Till Louise (och oss andra) på paketet". Så, liiite, liiite kan den väl få vara min också?

Boken Radhusdisco av Morgan Larsson
- Morgan Larsson är radiopratare på programmet Christer i P3 som går på vardagar mellan kl 14:00 - 16:00. Han är jättebra, och den här boken har jag jättelänge viljat köpa. Och då menar jag; jättejättelänge. Morgan är så fin, och boken är också fin. Åh, jag blir så glad när jag tänker på att jag faktiskt har den här boken nu!

Fototidning Digital Foto
- Puh! Jag var så rädd att jag inte skulle få några fototidningar.
"Bara jag får fototidningar så är jag nöjd!" sa jag när mamma och Louie frågade vad jag önskade mig i julklapp några veckor tidigare.

Kollegieblock
- Jag ska räkna alla mina kollegieblock jag har i mitt skrivbord. Jädrar i min låda...
Två pocketböcker - Hundraåringen som klev ut genom ett fönster och försvann av Jonas Jonasson och Människohamn av John Ajvide Lindqvist
- Jag hade inte hört talats om dessa böcker innan jag fick dem, men Hundraåringen ska tydligen vara en kanonbra och känd bok. Ska bli intressant och läsa!

Kläder
- Tre linnen, två par tight och en rock. Riktigt fina grejer!

Väska
- Den där väskan har jag kollat på jättelänge. Den har funnits ute i affärerna ett bra tag nu, och jag har länge stått i valet och kvalet om jag ska köpa den eller inte. Men nu såh - ta-dah!


När jag skriver det här sitter jag i mina nya tights jag fick från mamma och systern. Kanonsköna är de!
Jag är så nyfiken på vad alla andra har fått i julklapp!
Så, har du någon blogg eller något så släng upp några bilder och visa
- eller så kan du ju skicka iväg en nice liten kommentar här på min blogg och berätta.

Puss och kram, fred och kärlek // Josefine

Inga kommentarer: