måndag, december 13, 2010




Hallå där!

Klockan har precis passerat 14:00. Min buss från Alingsås hem till Sollebrunn har precis lämnat stan. Men det gör inget. Jag struntade medvetet i den.
Istället för att åka hem sitter jag inlåst i ett radiobås i skolan och redigerar ett radioprogram till julafton. Radioläraren Tommy ska sända, men behöver fylla ut dagen med lite musik, program, repriser och liknande. Så, tja... why not? tänkte jag. Jag bestämde mig för att göra ett eget litet program med lugn, soft och stämningsfull musik som passar såhär i vintertid. Just nu spelas Joe Cocker's You are so beautiful. Jag har det ganska bra här där jag sitter.

Hoppas ni också har det bra där ni sitter!

And by the way,
det gick ingé vidare med mitt Lucia-tåg imorse. Jag tappade texten och glömde morgontidningen nere i köket. Dessutom började jag hela sången med att sjunga falskt och valde därför att fortsätta sjunga på det viset.
Jaja... mamma var glad ändå. Jag hade tänt ett ljus och bryggt kaffe till henne.
Jag älskar min mamma.

Puss och kram.

Inga kommentarer: